måndag 15 oktober 2012

Vilken sjukvård...

Idag har jag äntligen fått operera min stackars stortå. Har haft problem med nageltrång ända sedan jag var liten. I somras så blev den värre än någonsin, så jag sökte hjälp hos läkare nr 1. Han sa till mig att lägga asollösnig på den, vilket inte fungerade. Läkare 2 gav mig antibiotika för att inflammationen skulle lägga sig och sen skulle jag ringa igen när det kom tillbaka. Då skulle jag bli opererad eftersom, enligt denna läkaren, tån ska vara lite inflammerad vid operation. Ca 1,5 månad senare ringde jag och bad om operation, fick då träffa läkare 3 som inte ville operera mig eftersom, enligt honom, ska tån INTE vara inflammerad, så han skickade hem mig med antibiotika och lovade att boka in mig på en tid för operation när tån hade läkt.
Så idag kom jag till vårdcentralen för att få min operation av läkare nr 4... Då säger han "varför ska jag operera en frisk tå?" Jag trodde jag skulle flyga i taket. Men efter mycket om och men och prat med läkare 3 så fick jag äntligen hjälp. Så jag har alltså besökt 4 läkare för samma nageltrång... Snacka om onödigt... och dessutom betalat 640 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar