lördag 15 september 2012

Mer virkade blommor


Jag fortsätter att virka blommor, har verkligen kommit in i ett stim. Just nu är de virkade blomstercirklar på översta bilden roligast att göra. Mönstret på dem kommer från Saannis Design, som har gjort en jättebra steg-för-steg beskrivning. På Mestvirkat finns det en kort beskrivning och många fina bilder. 

Blomman till vänster är ett mönster från min favoritbok 100 blommor att sticka och virka. Jag är så stolt över att jag lyckades göra den. Det är ett avancerat mönster. Det tog ett bra tag innan jag förstod vad de menade. Men skam den som ger sig. =)

De tre blommorna till höger kommer från Skapa och Inreda. Där finns ytterligare en bra steg-för-steg beskrivning på dessa vackra blommor med knapp. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar