lördag 22 september 2012

Virkade hjärtan

Dessa söta små hjärtan har jag virkat i kväll. De är så lätta och roliga att virka plus att det går snabbt. Jag gör ett hjärta på ca 10 min. Börjar dessutom att lära mig mönstret så då går det ännu fortare. Mönstret kommer från IA nyckelpiga. Tanken är att de ska pryda placeringskorten på bröllopet. Kanske även andra detaljer... Har ju gjort 12 stycken bara i kväll så det blir nog många fler. =)


Är faktiskt klar med en utav de brudkoronor jag ska virka, men har inte stärkt den än så därför kan jag inte lägga ut bild. Måste åka till Myrorna eller liknande och köpa gamla virkade dukar, så jag får öva mig på att stärka, innan jag ger mig på de fina sakerna. Vill ju inte förstöra den nu när jag är klar. I morgon kommer jag nog att börja på nästa krona. Om det är någon som har mönster på virkade kronor eller diadem så hör gärna av er!

1 kommentar:

  1. Hallå. Jag är ute efter mönster till viekade kronor och vill väldig gärna få dela mönster med dig. Tack på förhand.
    Mammav82@gmail.com

    SvaraRadera